Sustav upravljanja kvalitetom
Što znači pojam kvalitete proizvoda ili usluge ? To je mjera u kojoj smo ispunili / ostvarili zahtjeve klijenta ili kupca, izmjerljiva (na primjer od 0 do 100 %) i dokumentirana kroz niz predefiniranih obrazaca koje čine Sustav upravljanja kvalitetom (QMS – Quality Management System). Temelj sustava je norma ISO 9001 koja propisuje potrebnu dokumentaciju i svakodnevne radnje svih zaposlenih kako bi se postiglo što veće zadovoljstvo klijenta ili kupca naših proizvoda i usluga.
Koji su korisni učinci usklađivanja sa normom ISO 9001:
– lako i brzo otkrivanje štetnih navika u poslovanju
– povećanje stupnja zadovoljstva klijenta ili kupca a time i prodajnih rezultata
– kontinuirano usavršavanje organizacije kroz dokumentirani sustavni pristup
Načela sustavnog upravljanja kvalitetom:
– odgovornost uprave na prvom mjestu
– zadovoljstvo klijenta ili kupca izmjereno stupnjem ispunjenja njegovih zahtjeva
– kontinuirano mjerenje stupnja kvalitete usluga i proizvoda
Sustav upravljanja kvalitetom temelji se na više važnih dokumenata u organizaciji:
– popis zahtjeva klijenta
– ocjene dobavljača
– popis radnih mjesta i procedura
– prigovori klijenata na izvršene usluge
– popis uređaja i opreme
Vođenje i analiza dokumenta prigovora klijenata na usluge ili proizvode donosi uvide u stupanj kvalitete odnosno koliko smo ispunili zahtjeve a koliko i ukojoj mjeri nismo, te što se može promijeniti i popraviti u radu sa svim budućim kupcima naših proizvoda i korisnicima naših usluga.
Mora li tvrtka ili obrt ishoditi certifikat sustava upravljanja kvalitetom kako bi imala koristi ?
Već samo usklađivanje sa normom ISO 9001 (dokumentacijska priprema i provođenje) donosi pomake u organizaciji, bolji odnos s postojećim kupcima / klijentima, nove klijente / kupce naših usluga i proizvoda i bolje prodajne rezultate.
Postupak certifikacije od strane auditora i certifikacijske kuće donosi svim drugim certificiranim akterima u poslovnom svijetu saznanje kako provodimo sustav upravljanja kvalitetom i kako smo posvećeni zadovoljstvu klijenta / kupca te nas izdvajaju kao poželjnije ponuditelje proizvoda i usluga.